Teva Social Media Guidelines

Vi använder företags sociala medier för att dela information om Teva Pharmaceuticals globalt och i länder där vi är verksamma, och de hanteras av Corporate Communications-teamet på Tevas vägnar.

Dessa sociala konton är främst för att diskutera nyheter, händelser och andra relaterade ämnen, såväl som medarbetare, patient och vårdgivare. Vi är glada att samverka med dig på sociala kanaler och ser fram emot en fruktbar och engagerande dialog. 

Dessa sociala kanaler är inte ett forum för att diskutera produkter, behandlingar eller villkor. Det är heller inte en plats för rapportering av biverkningar eller biverkningar.

Om du har en specifik fråga om våra produkter eller tjänster, var vänlig maila till info@teva.se

Om du rapporterar en biverkning eller biverkning som hänför sig till någon av våra produkter, vänligen kontakta info@teva.se Se vår integritetspolicy vid biverkansrapportering för att få veta hur Teva garanterar patientsäkerhet och integritet. Om du är i en livshotande nödsituation, kontakta din läkare eller söka lokalt akut hjälp.

Riktlinjer

Vi välkomnar dina interaktioner, och vi kommer att försöka svara på frågor i tid. På grund av begränsningarna i dessa sociala kanaler och läkemedelsindustrins reglerade karaktär kan våra svar vara korta. När det är möjligt försöker vi rikta dig till ytterligare relevant information eller support.

Tevas globala sociala konton kommer regelbundet att övervakas och uppdateras måndag till fredag ​​från 9:00 till 21:00. För eventuella brådskande frågor eller problem, vänligen kontakta Teva kundservice team i ditt land eller skicka en fråga till info@teva.se.

Sociala kanaler kan ibland vara otillgängliga och vi tar inget ansvar för brist på service på grund av kanalplattformens driftstopp.

När vi interagerar med Teva på sociala kanaler uppmanar vi dig att vara respektfull och artig och undvika att dela bedrägligt, personligt identifierande eller konfidentiellt innehåll. Vi kommer inte att svara på fult spark eller nedlåtande och , hånfulla kommentarer. Vi svarar inte heller på ämnen som inte är relaterade till Teva.

Förbehåll

Vi delar inte specifik information om våra produkter eller behandlingar på våra sociala medier, om inte initierad och godkänd av Corporate Communications.

Vi kan inte kommentera eller svara på frågor som rör juridiska och finansiella frågor, lagstiftningsfrågor eller proprietär information om sociala kanaler.

Vi kan komma att tillhandahålla länkar till oberoende tredjepartswebbplatser i inlägg och tweets. Teva har inget sätt att kontrollera innehållet på webbplatser från tredje part, och Teva godkänner inte heller eller är ansvarig för innehållet på tredje parts webbplatser.
Teva stöder inte och ansvarar inte för innehållet i sociala konton som följer sociala konton i Teva.

Senast granskad april 2023


Du kanske också är intresserad av...



Komplexa generiska produkter: Fakta, siffror och vilka som har nytta av dem



Hur Tevas tyska fordonspark minskar CO2-utsläppen med 30 %



Behandla det icke behandlingsbara: Att använda biologiska processer för att bekämpa sjukdomar



Därför är mångfald så viktigt i kliniska prövningar


Coach Toby

Gemenskap främjar mentalt välbefinnande



Från detaljhandeln till läkemedelsindustrin och vidare internt



Media Kit



Migrän på arbetsplatsen: Hur vi alla påverkas



Vägen till patientsäkerhet



Vad krävs för att få ut våra produkter till 200 miljoner människor varje dag?